Általános szerződési feltételek

Általános Szerződési Feltételek 

1. Általános információk 

1.1. A Szolgáltató adatai 

A doranatura.hu webáruház és a weblap üzemeltetője: 

Cégnév: DORA NATURA Korlátolt Felelősségű Társaság 

Székhely: 1152 Budapest, Illyés Gyula utca 2-4. A. ép. fszt. 7. 

Elérhetőség: 

Tel.: +36 70 431 58 38 

E-mail: ugyfelszolgalat@doranatura.hu 

Web: www.doranatura.hu 

Adószám: 24971575-2-42 

Cégjegyzékszám: 01 09 339019 

1.2. A webáruház átalános bemutatása 

A doranatura.hu oldal webáruház része baba- és szépségápoláshoz kapcsolódó natúrkozmetikai  termékek értékesítésével foglalkozik. A webáruházban történő vásárlás kizárólag elektronikus úton, a http://doranatura.hu webcímen lehetséges. 

A doranatura.hu webáruházban történő vásárlás feltétele, hogy a vevő (továbbiakban: Vevő vagy  Fogyasztó) magára nézve kötelezően elfogadja a jelen Általános Szerződési Feltételeket, amelyről a  megrendelés menete folyamán jognyilatkozatot tesz. 

A http://doranatura.hu weboldalon történő vásárláshoz ajánlott a regisztráció. A regisztráció során  megadott személyes adatokat a Szolgáltató az Adatvédelemi és Adatkezelési Szabályzatban foglaltak  szerint kezeli. A http://lifetiltstore.hu/ webáruházban történő vásárlás esetén a jelen Általános  Szerződési Feltételekben leírtak szerint a megrendelés visszaigazolásával vásárlási szerződés jön  létre a Szolgáltató és a Vevő között. A létrejött szerződés nem minősül írásbeli szerződésnek, az az  elektronikus úton megtett jognyilatkozattal jön létre. A Szolgáltató a szerződést annak száma szerint  tartja nyilván. A vásárlás napja a megrendelés visszaigazolásának napja. A szerződéskötés nyelve  magyar. A szerződés a magyar jog hatálya alá tartozik. 

2. Elektronikus szerződéskötés (vásárlás) menete 

2.1 Az áru bemutatása, árak, akciós termékek 

A webáruházban minden áru részletes leírással kerül bemutatásra, amely megkönnyíti a vásárló  számára az áru kiválasztását és a vásárlás melletti döntést. Mindezek mellett felhívjuk a figyelmet  arra, hogy az oldalakon található képek csak illusztráció céljára szolgálnak, a tényleges termékek  minimálisan ugyan, de eltérhetnek a képen látottaktól. Az oldalakon szereplő árak tartalmazzák az  áfát. 

A Szolgáltató az árváltozás jogát fenntartja, minden előzetes bejelentés nélkül. Áraink, illetve  termékeink folyamatosan változhatnak, bővülhetnek. Az egyes akciók a weboldalainkon egyértelműen  feltüntetésre kerülnek az akció keretébe tartozó termékek, a vonatkozó kedvezmények  megjelölésével, a kedvezmények összevonására nincs lehetőség. Egy időben két kedvezmény 

egyszerre történő felhasználása nem lehetséges. Az akciós áruk esetében az akció minden esetben a  megadott dátumig, vagy a készlet erejéig tart. Kizárólag a kedvezményes áron leadott rendelést  tekintjük teljesítendőnek, amennyiben a vásárló az akció/kampány ideje alatt nem tudta a  kedvezményes árut megrendelni a webshopból más felületen (e-mailben vagy telefonon) erre nincs  lehetősége, módosítani a megrendelést nem lesz lehetősége. A megrendelésétől számítva 14 napig  elállhat, így viszont a kedvezményre már nem lesz jogosult. Kampányok ideje alatt a megrendelések  módosítására, összevonására nincs lehetőség. 

Amennyiben készlethiány miatt az akciósan rendelt terméket nem tudjuk szállítani, erről a megadott e mail címre értesítést küldünk, és a kifizetett vételárat visszatérítjük. 

2.2 Az áru kiválasztása, a vásárlás menete 

A Vevő a kiválasztott árut a “KOSÁR” –ba rakhatja. Ezt követően mód van a vásárlás folytatásával  újabb termékek kiválasztására, és a “KOSÁR”-ba helyezésére. A megrendelés véglegesítése előtt a  Vevőnek lehetősége van arra, hogy a „KOSÁR” tartalmát módosítsa, onnan árut távolítson el,  darabszámot módosítson, vagy újabb árut helyezzen el. Ugyancsak módja van ellenőrizni, és szükség  esetén javítani a megadott vásárlói adatokat.  

A megrendelés létrejöttéhez Vevőnek el kell fogadnia Szolgáltató Általános Szerződési Feltételeit.  Megrendeléskor kötelező megadni a Vásárló valós nevét, címét, telefonos elérhetőségét, e-mail címét,  illetve a számlázáshoz szükséges adatokat. 

2.3 Szállítási díj 

A termék szállítási díjáról a Vevő a vásárlás előtt a “Szállítási feltételek” menüpontban előzetesen  tájékozódhat. A megrendelés véglegesítése előtt a szállítási cím szerinti végleges szállítási díj  összegével emelkedik a megrendelt áruk végösszege, így a Vevő ennek tudatában dönthet a  megrendelés véglegesítéséről. 

2.4 Fizetés 

Jelenleg az alábbi fizetési módokat választhatja webáruházunkban: 

# Bankkártyás fizetés: bankkártyás fizetés révén kényelmesen és biztonságosan vásárolhat  webáruházunkban. A kiválasztott áruk megrendelése után a Vásárlót a SIX Payment Services fizető felületére irányítjuk, ahol a jelenleg legbiztonságosabbnak ítélt, titkosítással lebonyolított tranzakción  keresztül fizethet bankkártyájával. Vásárlóinknak csak annyi a dolga, hogy a fizetési mód  kiválasztásánál “fizetés bankkártyával” feliratra kattintsanak, majd a SIX Payment Services fizetési  szerverén a kártya számát, lejárati dátumát és háromjegyű biztonsági kódját megadják. A következő kártyákat fogadjuk el: VISA, VISA Electron, MasterCard, Maestro. A kizárólag elektronikus használatra  kibocsátott bankkártyákat csak abban az esetben fogadhatjuk el, amennyiben annak használatát a  kártyát kibocsátó bank engedélyezi! Kérjük, érdeklődjön bankjánál, hogy kártyája felhasználható-e  interneten keresztül lebonyolítandó vásárláshoz. A SIX Payment Services sikeres vásárlást követően  a tranzakcióról visszaigazolást küld, sikertelen tranzakció esetén hibaüzenetben közli a hiba okát. 

Oldalun a bankkártyás fizetést a SIX Payment Services-en keresztül biztosítja. 

# Utánvét: Az utánvéttel történő fizetés választásánál a szállítást végző futárnak kell kifizetni az áru  ellenértékét. A csomag megrendelése előtt lehetőség van utánvét igénylésére. Ez azt jelenti, hogy a  csomag értékét és a szállítás díját is fizetheti a címzett a küldemény átvételekor a futárnak  készpénzben. A szolgáltatás díja: 299.- Ft, mely hozzáadódik a csomagszállítási díjhoz. A módosítás  jogát fenntartjuk. 

# Átutalás: A rendelés ellenértéke, a rendelés teljesítése előtt átutalással is kifizethető. Kérésre, az  átutaláshoz proforma számlát küldünk e-mailben. Fontos, hogy az átutalás megjegyzés rovatában fel  legyen tüntetve a rendelés azonosítója. A rendelés végösszegét a Sberbank aznapi vételi árfolyama 

szerint kérjük számolni és elutalni. 

Ha a Vevő – szóban vagy írásban – úgy nyilatkozik, hogy nincs adószáma, vagy az ügyletben nem áfaalanyként jár el, és ezért a számlázáshoz nem ad meg az adószámot, akkor a számlának nem kell vevői adószámot tartalmaznia. 

Az átutalást a következő számlaszámra kérjük teljesíteni: 

Cégnév: Dora Natura Kft. 

Bankszámlaszám: 14100000-30683849-01000006 

Bank: Sberbank 

IBAN: HU65 14100000-30683849-01000006 

SWIFT/BIC kód: MAVOHUHB 

A beérkező átutalás feldolgozása 2-3 munkanap. A szállításra csak a befizetett összeg jóváírását  követően, és a kifizetés feldolgozását követően kerül sor. A szállítás ideje a kiválasztott opciótól  függően alakul, melyről a Vásárló megrendeléskor előzetesen tájékoztatást kap a szállítási  információknál. Ha az átutalást teljesítő személy neve eltér a megrendelő személyétől, a közlemény  rovatban az azonosító mellett ennek feltüntetése is szükséges. Amennyiben 8 napon belül nem  érkezik meg bankszámlánkra a megrendelés végösszege, a rendelés automatikusan törlésre kerül  rendszerünkből. A termékek kiszállítását, csak a fizetési tranzakció lezárását követően kezdjük meg. 

2.5 Megrendelés visszaigazolása, a szerződés létrejötte 

A Szolgáltató a megrendelést követően haladéktalanul, de legkésőbb 48 órán belül elektronikus úton,  a regisztráció során megadott e-mail címre továbbít egy megerősítő e-mailt, annak ellenőrzésére,  hogy a regisztrációt valóban a megadott e-mail cím használója kezdeményezte. Amennyiben  megrendelésed elküldésétől számított 48 órán belül nem kapsz visszaigazolást az általad megadott  valós e-mail címre megrendelésed elfogadásáról vagy elutasításáról, mentesülsz az ajánlati  kötelezettség alól. 

A távollévők közötti szerződés akkor jön létre, amely időponttól kezdve abból a felekre nézve jogok és  kötelezettségek származnak, ha a Szolgáltató a visszaigazolást követően egy újabb e-mailben vagy  például telefonon értesíti a Vevőt a megrendelés teljesítéséről, a termék postára adásáról (a  futárcégnek való átadásáról) vagy az üzlethelyiségben való átvétel lehetőségéről. 

Az e-mailben küldött automatikus visszaigazolással a Szolgáltató még nem fogadja el a megrendelést,  ez még nem jelenti a szerződés létrejöttét, mivel a visszaigazolás mindösszesen a megrendelés  Szolgáltatóhoz való megérkezését igazolja. Így adott esetben tévedésből vagy programhiba miatt  visszaigazolt alacsony ár vagy készlethiány esetén a Szolgáltató nem köteles a termék leszállítására  az automatikus visszaigazolásban foglalt feltételekkel. 

A Szolgáltató fenntartja magának a jogot, hogy a megrendelést indokolt esetben visszautasítsa, vagy  bármikor, átmenetileg vagy véglegesen visszavonja, így különösen 

# valótlan vagy hiányos adatok megadása; 

# a jelen ÁSZF rendelkezéseinek megsértése, vagy a Szolgáltató, a jogtulajdonosok és/vagy más  felhasználók személyes adataival, a Szolgáltatás rendszerével vagy a Termékekkel történő bármilyen  visszaélés esetén. 

A visszautasítás, illetve visszavonás okáról a Szolgáltató a Vevőt e-mail üzenetben tájékoztatja.  Amennyiben megrendelésével kapcsolatban bármilyen kérdése van, jelezze az  ugyfelszolgalat@doranatura.hu címen és munkatársunk a megadott elérhetőségei egyikén megkeresi. 

2.6 Szállítás

Az áru kiszállítására a Szolgáltató és a Szállító között létrejött szállítási szerződés feltételei  vonatkoznak. A teljesítés a Vevő által történő szállítási címre és annak a Vevő vagy megbízottja  részére történő átadással történik. A kárveszély az átadással száll át a Vevőre. Kampányok ideje alatt megnövekedett rendelésszám miatt nem biztos, hogy garantálni tudjuk a 8  munkanapos kézbesítést. Kiemelt akciók, ünnepi időszak idején megnövekedhet a szállítás idő,  várhatóan 20 munkanap alatt szállítjuk a megrendeléseket.  

3. Elállás joga 

3.1 A Szolgáltató elállási joga 

A készlet adatok frissítése, aktualizálása naponta történik, ennek ellenére esetenként előfordulhat,  hogy bár a rendszer felvette a rendelést, a termék már elfogyott, vagy nem beszerezhető, erről a  Szolgáltató minden esetben értesíti a vásárlót. A Szolgáltatót megilleti továbbá az elállás joga abban  az esetben is, ha az áru árának feltüntetése hibásan történt, és a Vevő a megrendelését a hibás áron  véglegesítette. Elállás esetén a Szolgáltató a Vevő részére e-mailben küldi meg nyilatkozatát, és a  Szolgáltató ügyfélszolgálata azonnal felveszi a Vevővel a kapcsolatot egyeztetés céljából, valamint a  Vevő által megfizetett összeget haladéktalanul visszautalja a Vevő számlájára. 

3.2 A Vevő elállási joga 

A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló, 45/2014. (II.26.)  Kormányrendelet értelmében a Vevő a megrendelt áru kézhezvételétől számított 14 munkanapon  belül indoklás nélkül elállhat a szerződéstől, és visszaküldheti a megrendelt terméket. A terméket a  Vásárló a saját költségén köteles visszajuttatni. 

Az elállási/felmondási határidő a termék adásvételére irányuló szerződés esetében: „attól a naptól  számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Ön vagy az Ön által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik  személy a terméket átveszi.”. 

Az elállási jog gyakorlása esetén a fogyasztót a termék visszajuttatásának költségén kívül más költség  nem terheli. A Szolgáltató az áru visszaérkezését követően haladéktalanul, de legkésőbb 30 napon  belül visszatéríti a vételárat a Vevő részére. A fenti határidőn belül visszatérítjük az Ön által teljesített  valamennyi ellenszolgáltatást, ide nem értve a fuvarozási költséget. A Vevő az őt megillető elállási jog  rendeltetésszerű gyakorlására köteles, e jogával nem jogosult visszaélni. Visszaélésnek minősülő elállás esetén a Szolgáltató mentesül az áru visszavételének és a vételár visszafizetésének  kötelezettsége alól. 

A Szolgáltató előzetes eltérő megállapodás kivételével, kizárólag a sérülésmentes, nem használt,  hiánytalan csomagolású termék visszaszolgáltatása esetén köteles a teljes vételárat a vásárló részére  megtéríteni. A csomagolás sérüléséből adódó költségek a Vevőt terhelik. A visszaszállítás során eltűnt  áruért a Szolgáltatót felelősség nem terheli. Az áru hiányában az eladót semmilyen kötelezettség nem  terheli. 

A kormányrendelet 5.§ c) pontja alapján a Vevő nem gyakorolhatja elállási jogát, amennyiben a  természeténél fogva vissza nem szolgáltatható termék (pl. étrend kiegészítő) csomagolását,  védőfóliáját felbontotta. Ebben az esetben a Vevő a terméket nem jogosult visszaküldeni, és  Szolgáltató nem köteles a vételár visszafizetésére. A csere jog gyakorlása során a termék  visszajuttatásának és a csere termék kiszállításának költsége a Vevőt terheli. 

Ha Ön elállási/felmondási jogával élni kíván, elállási/felmondási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán, telefaxon vagy elektronikus úton küldött levél útján) az  alábbi címre: DORA NATURA Korlátolt Felelősségű Társaság, 1152 Budapest, Illyés Gyula utca 2-4.  A. ép. fszt. 7.  

E-mail: ugyfelszolgalat@doranatura.hu 

Ön határidőben gyakorolja elállási/felmondási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi  elállási/felmondási nyilatkozatát.

A visszatérítést mindaddig visszatarthatjuk, amíg vissza nem kaptuk a terméket, vagy Ön nem  igazolta, hogy azt visszaküldte. 

4. Panaszkezelés 

Amennyiben a Vevőnek a honlap üzemelésével, az azon szolgáltatott információkkal kapcsolatban,  vagy a vásárlással kapcsolatban észrevétele vagy panasza van, úgy azt Szolgáltatónak az alábbi e mail címen jelezheti: ugyfelszolgalat@doranatura.hu. Minden egyes panaszt érdemben kivizsgálunk,  és annak eredményéről legkésőbb 30 napon belül a Vevőt tájékoztatjuk. 

Kampányok ideje alatt a megnövekedett rendelések beérkezése miatt Ügyfélszolgálatunk 08.00-16.00  óra között fogadja a hívásokat, a levelekre lehetőség szerint 5 munkanapon belül válaszol. Kiemelt  akciók, ünnepi időszak idején megnövekedett érdeklődés miatt az írásos válaszadási idő akár 20  munkanap is lehet. 

Amennyiben a Vevő a panasz kezelésével nem elégedett, úgy az alábbi felügyeleti szervekhez  fordulhat. 

Felügyeleti szervek: 

Budapest Főváros VI. Kerület Belváros-Lipótváros Jegyzője 

Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség 

(1052 Bp., Városház u.7., tel.:318-2681) 

Budapesti Békéltető Testület 

(1016 Budapest, Krisztina krt. 99.) 

Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara 

(1016 Budapest, Krisztina krt. 99.) 

Ha Ön panasszal élni kíván, szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát* köteles eljuttatni (például  postán, telefaxon vagy elektronikus úton küldött levél útján) az alábbi címre DORA NATURA Korlátolt  Felelősségű Társaság, 1152 Budapest, Illyés Gyula utca 2-4. A. ép. fszt. 7.  

E-mail: ugyfelszolgalat@doranatura.hu 

Ön határidőben gyakorolja ezen jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi nyilatkozatát. 5. A jelen ÁSZF hatálya, záró rendelkezések 

A jelen általános szerződési feltételekben nem szabályozott kérdésekben a 2013. évi V. törvény a  Polgári törvénykönyvről, a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló  45/2014 (II.26.) kormányrendelet, és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az  információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII.  törvény, illetve az 1997. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről rendelkezései az irányadók. 

Az ÁSZF hatálya a Szolgáltatóra, valamint a Vevőkre terjed ki. A Szolgáltató és a Vevő közötti  jogviszony akkor jön létre, ha a Vevő rendszerbe való regisztrációja megtörténik, vagy a Vevő a  megrendelés során jelen ÁSZF-et elfogadja, és a Vevő részére a Szolgáltató által elektronikus úton  továbbított visszaigazolás megtörténik. 

Az ÁSZF érvényes szövegének hatályba lépés napja 2021. január 15. Az ÁSZF határozatlan időre  szól. Az ÁSZF módosításának esetén a folyamatban lévő megrendelésekre a megrendelés dátuma 

szerint érvényes ÁSZF rendelkezései vonatkoznak.  

6. Adatvédelemre és az adatkezelés biztonságára vonatkozó információk 

Az Ön személyes adatainak védelme a DORA NATURA Kft. és partnerei számára kiemelt fontosságú.  A weboldalunk használata közben szükséges, azonosításra alkalmas, személyes jellegű adatok  begyűjtése és feldolgozása megfelel az érvényben lévő magyar szabályozásnak (2011. évi CXII.  törvény) és az EU adatvédelmi előírásainak (EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2016/679  RENDELETE). 

Az Ön adatait bizalmasan kezeljük és harmadik fél számára nem továbbítjuk, kivéve, ha ez a  szerződés teljesítéséhez elengedhetetlen (pl. posta, futárszolgálat). Munkatársaink, partnereink és  szolgáltatóink titoktartási kötelezettséggel tartoznak felénk. 

Az adatkezelésre vonatkozó Önt érintő irányelveinket az Adatvédelmi és Adatkezelési  Szabályzatunkban olvashatja el az alábbi linken.