
Általános szerződési feltételek
Általános Szerződési Feltételek
1. Általános információk
1.1. A Szolgáltató adatai
A doranatura.hu webáruház és a weblap üzemeltetője:
Cégnév: DORA NATURA Korlátolt Felelősségű Társaság
Székhely: 1152 Budapest, Illyés Gyula utca 2-4. A. ép. fszt. 7.
Elérhetőség:
Tel.: +36 70 431 58 38
E-mail: ugyfelszolgalat@doranatura.hu
Web: www.doranatura.hu
Adószám: 24971575-2-42
Cégjegyzékszám: 01 09 339019
1.2. A webáruház átalános bemutatása
A doranatura.hu oldal webáruház része baba- és szépségápoláshoz kapcsolódó natúrkozmetikai termékek értékesítésével foglalkozik. A webáruházban történő vásárlás kizárólag elektronikus úton, a http://doranatura.hu webcímen lehetséges.
A doranatura.hu webáruházban történő vásárlás feltétele, hogy a vevő (továbbiakban: Vevő vagy Fogyasztó) magára nézve kötelezően elfogadja a jelen Általános Szerződési Feltételeket, amelyről a megrendelés menete folyamán jognyilatkozatot tesz.
A http://doranatura.hu weboldalon történő vásárláshoz ajánlott a regisztráció. A regisztráció során megadott személyes adatokat a Szolgáltató az Adatvédelemi és Adatkezelési Szabályzatban foglaltak szerint kezeli. A http://lifetiltstore.hu/ webáruházban történő vásárlás esetén a jelen Általános Szerződési Feltételekben leírtak szerint a megrendelés visszaigazolásával vásárlási szerződés jön létre a Szolgáltató és a Vevő között. A létrejött szerződés nem minősül írásbeli szerződésnek, az az elektronikus úton megtett jognyilatkozattal jön létre. A Szolgáltató a szerződést annak száma szerint tartja nyilván. A vásárlás napja a megrendelés visszaigazolásának napja. A szerződéskötés nyelve magyar. A szerződés a magyar jog hatálya alá tartozik.
2. Elektronikus szerződéskötés (vásárlás) menete
2.1 Az áru bemutatása, árak, akciós termékek
A webáruházban minden áru részletes leírással kerül bemutatásra, amely megkönnyíti a vásárló számára az áru kiválasztását és a vásárlás melletti döntést. Mindezek mellett felhívjuk a figyelmet arra, hogy az oldalakon található képek csak illusztráció céljára szolgálnak, a tényleges termékek minimálisan ugyan, de eltérhetnek a képen látottaktól. Az oldalakon szereplő árak tartalmazzák az áfát.
A Szolgáltató az árváltozás jogát fenntartja, minden előzetes bejelentés nélkül. Áraink, illetve termékeink folyamatosan változhatnak, bővülhetnek. Az egyes akciók a weboldalainkon egyértelműen feltüntetésre kerülnek az akció keretébe tartozó termékek, a vonatkozó kedvezmények megjelölésével, a kedvezmények összevonására nincs lehetőség. Egy időben két kedvezmény
egyszerre történő felhasználása nem lehetséges. Az akciós áruk esetében az akció minden esetben a megadott dátumig, vagy a készlet erejéig tart. Kizárólag a kedvezményes áron leadott rendelést tekintjük teljesítendőnek, amennyiben a vásárló az akció/kampány ideje alatt nem tudta a kedvezményes árut megrendelni a webshopból más felületen (e-mailben vagy telefonon) erre nincs lehetősége, módosítani a megrendelést nem lesz lehetősége. A megrendelésétől számítva 14 napig elállhat, így viszont a kedvezményre már nem lesz jogosult. Kampányok ideje alatt a megrendelések módosítására, összevonására nincs lehetőség.
Amennyiben készlethiány miatt az akciósan rendelt terméket nem tudjuk szállítani, erről a megadott e mail címre értesítést küldünk, és a kifizetett vételárat visszatérítjük.
2.2 Az áru kiválasztása, a vásárlás menete
A Vevő a kiválasztott árut a “KOSÁR” –ba rakhatja. Ezt követően mód van a vásárlás folytatásával újabb termékek kiválasztására, és a “KOSÁR”-ba helyezésére. A megrendelés véglegesítése előtt a Vevőnek lehetősége van arra, hogy a „KOSÁR” tartalmát módosítsa, onnan árut távolítson el, darabszámot módosítson, vagy újabb árut helyezzen el. Ugyancsak módja van ellenőrizni, és szükség esetén javítani a megadott vásárlói adatokat.
A megrendelés létrejöttéhez Vevőnek el kell fogadnia Szolgáltató Általános Szerződési Feltételeit. Megrendeléskor kötelező megadni a Vásárló valós nevét, címét, telefonos elérhetőségét, e-mail címét, illetve a számlázáshoz szükséges adatokat.
2.3 Szállítási díj
A termék szállítási díjáról a Vevő a vásárlás előtt a “Szállítási feltételek” menüpontban előzetesen tájékozódhat. A megrendelés véglegesítése előtt a szállítási cím szerinti végleges szállítási díj összegével emelkedik a megrendelt áruk végösszege, így a Vevő ennek tudatában dönthet a megrendelés véglegesítéséről.
2.4 Fizetés
Jelenleg az alábbi fizetési módokat választhatja webáruházunkban:
# Bankkártyás fizetés: bankkártyás fizetés révén kényelmesen és biztonságosan vásárolhat webáruházunkban. A kiválasztott áruk megrendelése után a Vásárlót a SIX Payment Services fizető felületére irányítjuk, ahol a jelenleg legbiztonságosabbnak ítélt, titkosítással lebonyolított tranzakción keresztül fizethet bankkártyájával. Vásárlóinknak csak annyi a dolga, hogy a fizetési mód kiválasztásánál “fizetés bankkártyával” feliratra kattintsanak, majd a SIX Payment Services fizetési szerverén a kártya számát, lejárati dátumát és háromjegyű biztonsági kódját megadják. A következő kártyákat fogadjuk el: VISA, VISA Electron, MasterCard, Maestro. A kizárólag elektronikus használatra kibocsátott bankkártyákat csak abban az esetben fogadhatjuk el, amennyiben annak használatát a kártyát kibocsátó bank engedélyezi! Kérjük, érdeklődjön bankjánál, hogy kártyája felhasználható-e interneten keresztül lebonyolítandó vásárláshoz. A SIX Payment Services sikeres vásárlást követően a tranzakcióról visszaigazolást küld, sikertelen tranzakció esetén hibaüzenetben közli a hiba okát.
Oldalun a bankkártyás fizetést a SIX Payment Services-en keresztül biztosítja.
# Utánvét: Az utánvéttel történő fizetés választásánál a szállítást végző futárnak kell kifizetni az áru ellenértékét. A csomag megrendelése előtt lehetőség van utánvét igénylésére. Ez azt jelenti, hogy a csomag értékét és a szállítás díját is fizetheti a címzett a küldemény átvételekor a futárnak készpénzben. A szolgáltatás díja: 299.- Ft, mely hozzáadódik a csomagszállítási díjhoz. A módosítás jogát fenntartjuk.
# Átutalás: A rendelés ellenértéke, a rendelés teljesítése előtt átutalással is kifizethető. Kérésre, az átutaláshoz proforma számlát küldünk e-mailben. Fontos, hogy az átutalás megjegyzés rovatában fel legyen tüntetve a rendelés azonosítója. A rendelés végösszegét a Sberbank aznapi vételi árfolyama
szerint kérjük számolni és elutalni.
Ha a Vevő – szóban vagy írásban – úgy nyilatkozik, hogy nincs adószáma, vagy az ügyletben nem áfaalanyként jár el, és ezért a számlázáshoz nem ad meg az adószámot, akkor a számlának nem kell vevői adószámot tartalmaznia.
Az átutalást a következő számlaszámra kérjük teljesíteni:
Cégnév: Dora Natura Kft.
Bankszámlaszám: 14100000-30683849-01000006
Bank: Sberbank
IBAN: HU65 14100000-30683849-01000006
SWIFT/BIC kód: MAVOHUHB
A beérkező átutalás feldolgozása 2-3 munkanap. A szállításra csak a befizetett összeg jóváírását követően, és a kifizetés feldolgozását követően kerül sor. A szállítás ideje a kiválasztott opciótól függően alakul, melyről a Vásárló megrendeléskor előzetesen tájékoztatást kap a szállítási információknál. Ha az átutalást teljesítő személy neve eltér a megrendelő személyétől, a közlemény rovatban az azonosító mellett ennek feltüntetése is szükséges. Amennyiben 8 napon belül nem érkezik meg bankszámlánkra a megrendelés végösszege, a rendelés automatikusan törlésre kerül rendszerünkből. A termékek kiszállítását, csak a fizetési tranzakció lezárását követően kezdjük meg.
2.5 Megrendelés visszaigazolása, a szerződés létrejötte
A Szolgáltató a megrendelést követően haladéktalanul, de legkésőbb 48 órán belül elektronikus úton, a regisztráció során megadott e-mail címre továbbít egy megerősítő e-mailt, annak ellenőrzésére, hogy a regisztrációt valóban a megadott e-mail cím használója kezdeményezte. Amennyiben megrendelésed elküldésétől számított 48 órán belül nem kapsz visszaigazolást az általad megadott valós e-mail címre megrendelésed elfogadásáról vagy elutasításáról, mentesülsz az ajánlati kötelezettség alól.
A távollévők közötti szerződés akkor jön létre, amely időponttól kezdve abból a felekre nézve jogok és kötelezettségek származnak, ha a Szolgáltató a visszaigazolást követően egy újabb e-mailben vagy például telefonon értesíti a Vevőt a megrendelés teljesítéséről, a termék postára adásáról (a futárcégnek való átadásáról) vagy az üzlethelyiségben való átvétel lehetőségéről.
Az e-mailben küldött automatikus visszaigazolással a Szolgáltató még nem fogadja el a megrendelést, ez még nem jelenti a szerződés létrejöttét, mivel a visszaigazolás mindösszesen a megrendelés Szolgáltatóhoz való megérkezését igazolja. Így adott esetben tévedésből vagy programhiba miatt visszaigazolt alacsony ár vagy készlethiány esetén a Szolgáltató nem köteles a termék leszállítására az automatikus visszaigazolásban foglalt feltételekkel.
A Szolgáltató fenntartja magának a jogot, hogy a megrendelést indokolt esetben visszautasítsa, vagy bármikor, átmenetileg vagy véglegesen visszavonja, így különösen
# valótlan vagy hiányos adatok megadása;
# a jelen ÁSZF rendelkezéseinek megsértése, vagy a Szolgáltató, a jogtulajdonosok és/vagy más felhasználók személyes adataival, a Szolgáltatás rendszerével vagy a Termékekkel történő bármilyen visszaélés esetén.
A visszautasítás, illetve visszavonás okáról a Szolgáltató a Vevőt e-mail üzenetben tájékoztatja. Amennyiben megrendelésével kapcsolatban bármilyen kérdése van, jelezze az ugyfelszolgalat@doranatura.hu címen és munkatársunk a megadott elérhetőségei egyikén megkeresi.
2.6 Szállítás
Az áru kiszállítására a Szolgáltató és a Szállító között létrejött szállítási szerződés feltételei vonatkoznak. A teljesítés a Vevő által történő szállítási címre és annak a Vevő vagy megbízottja részére történő átadással történik. A kárveszély az átadással száll át a Vevőre. Kampányok ideje alatt megnövekedett rendelésszám miatt nem biztos, hogy garantálni tudjuk a 8 munkanapos kézbesítést. Kiemelt akciók, ünnepi időszak idején megnövekedhet a szállítás idő, várhatóan 20 munkanap alatt szállítjuk a megrendeléseket.
3. Elállás joga
3.1 A Szolgáltató elállási joga
A készlet adatok frissítése, aktualizálása naponta történik, ennek ellenére esetenként előfordulhat, hogy bár a rendszer felvette a rendelést, a termék már elfogyott, vagy nem beszerezhető, erről a Szolgáltató minden esetben értesíti a vásárlót. A Szolgáltatót megilleti továbbá az elállás joga abban az esetben is, ha az áru árának feltüntetése hibásan történt, és a Vevő a megrendelését a hibás áron véglegesítette. Elállás esetén a Szolgáltató a Vevő részére e-mailben küldi meg nyilatkozatát, és a Szolgáltató ügyfélszolgálata azonnal felveszi a Vevővel a kapcsolatot egyeztetés céljából, valamint a Vevő által megfizetett összeget haladéktalanul visszautalja a Vevő számlájára.
3.2 A Vevő elállási joga
A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló, 45/2014. (II.26.) Kormányrendelet értelmében a Vevő a megrendelt áru kézhezvételétől számított 14 munkanapon belül indoklás nélkül elállhat a szerződéstől, és visszaküldheti a megrendelt terméket. A terméket a Vásárló a saját költségén köteles visszajuttatni.
Az elállási/felmondási határidő a termék adásvételére irányuló szerződés esetében: „attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Ön vagy az Ön által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi.”.
Az elállási jog gyakorlása esetén a fogyasztót a termék visszajuttatásának költségén kívül más költség nem terheli. A Szolgáltató az áru visszaérkezését követően haladéktalanul, de legkésőbb 30 napon belül visszatéríti a vételárat a Vevő részére. A fenti határidőn belül visszatérítjük az Ön által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ide nem értve a fuvarozási költséget. A Vevő az őt megillető elállási jog rendeltetésszerű gyakorlására köteles, e jogával nem jogosult visszaélni. Visszaélésnek minősülő elállás esetén a Szolgáltató mentesül az áru visszavételének és a vételár visszafizetésének kötelezettsége alól.
A Szolgáltató előzetes eltérő megállapodás kivételével, kizárólag a sérülésmentes, nem használt, hiánytalan csomagolású termék visszaszolgáltatása esetén köteles a teljes vételárat a vásárló részére megtéríteni. A csomagolás sérüléséből adódó költségek a Vevőt terhelik. A visszaszállítás során eltűnt áruért a Szolgáltatót felelősség nem terheli. Az áru hiányában az eladót semmilyen kötelezettség nem terheli.
A kormányrendelet 5.§ c) pontja alapján a Vevő nem gyakorolhatja elállási jogát, amennyiben a természeténél fogva vissza nem szolgáltatható termék (pl. étrend kiegészítő) csomagolását, védőfóliáját felbontotta. Ebben az esetben a Vevő a terméket nem jogosult visszaküldeni, és Szolgáltató nem köteles a vételár visszafizetésére. A csere jog gyakorlása során a termék visszajuttatásának és a csere termék kiszállításának költsége a Vevőt terheli.
Ha Ön elállási/felmondási jogával élni kíván, elállási/felmondási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán, telefaxon vagy elektronikus úton küldött levél útján) az alábbi címre: DORA NATURA Korlátolt Felelősségű Társaság, 1152 Budapest, Illyés Gyula utca 2-4. A. ép. fszt. 7.
E-mail: ugyfelszolgalat@doranatura.hu
Ön határidőben gyakorolja elállási/felmondási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási/felmondási nyilatkozatát.
A visszatérítést mindaddig visszatarthatjuk, amíg vissza nem kaptuk a terméket, vagy Ön nem igazolta, hogy azt visszaküldte.
4. Panaszkezelés
Amennyiben a Vevőnek a honlap üzemelésével, az azon szolgáltatott információkkal kapcsolatban, vagy a vásárlással kapcsolatban észrevétele vagy panasza van, úgy azt Szolgáltatónak az alábbi e mail címen jelezheti: ugyfelszolgalat@doranatura.hu. Minden egyes panaszt érdemben kivizsgálunk, és annak eredményéről legkésőbb 30 napon belül a Vevőt tájékoztatjuk.
Kampányok ideje alatt a megnövekedett rendelések beérkezése miatt Ügyfélszolgálatunk 08.00-16.00 óra között fogadja a hívásokat, a levelekre lehetőség szerint 5 munkanapon belül válaszol. Kiemelt akciók, ünnepi időszak idején megnövekedett érdeklődés miatt az írásos válaszadási idő akár 20 munkanap is lehet.
Amennyiben a Vevő a panasz kezelésével nem elégedett, úgy az alábbi felügyeleti szervekhez fordulhat.
Felügyeleti szervek:
Budapest Főváros VI. Kerület Belváros-Lipótváros Jegyzője
Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség
(1052 Bp., Városház u.7., tel.:318-2681)
Budapesti Békéltető Testület
(1016 Budapest, Krisztina krt. 99.)
Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara
(1016 Budapest, Krisztina krt. 99.)
Ha Ön panasszal élni kíván, szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát* köteles eljuttatni (például postán, telefaxon vagy elektronikus úton küldött levél útján) az alábbi címre DORA NATURA Korlátolt Felelősségű Társaság, 1152 Budapest, Illyés Gyula utca 2-4. A. ép. fszt. 7.
E-mail: ugyfelszolgalat@doranatura.hu
Ön határidőben gyakorolja ezen jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi nyilatkozatát. 5. A jelen ÁSZF hatálya, záró rendelkezések
A jelen általános szerződési feltételekben nem szabályozott kérdésekben a 2013. évi V. törvény a Polgári törvénykönyvről, a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) kormányrendelet, és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény, illetve az 1997. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről rendelkezései az irányadók.
Az ÁSZF hatálya a Szolgáltatóra, valamint a Vevőkre terjed ki. A Szolgáltató és a Vevő közötti jogviszony akkor jön létre, ha a Vevő rendszerbe való regisztrációja megtörténik, vagy a Vevő a megrendelés során jelen ÁSZF-et elfogadja, és a Vevő részére a Szolgáltató által elektronikus úton továbbított visszaigazolás megtörténik.
Az ÁSZF érvényes szövegének hatályba lépés napja 2021. január 15. Az ÁSZF határozatlan időre szól. Az ÁSZF módosításának esetén a folyamatban lévő megrendelésekre a megrendelés dátuma
szerint érvényes ÁSZF rendelkezései vonatkoznak.
6. Adatvédelemre és az adatkezelés biztonságára vonatkozó információk
Az Ön személyes adatainak védelme a DORA NATURA Kft. és partnerei számára kiemelt fontosságú. A weboldalunk használata közben szükséges, azonosításra alkalmas, személyes jellegű adatok begyűjtése és feldolgozása megfelel az érvényben lévő magyar szabályozásnak (2011. évi CXII. törvény) és az EU adatvédelmi előírásainak (EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2016/679 RENDELETE).
Az Ön adatait bizalmasan kezeljük és harmadik fél számára nem továbbítjuk, kivéve, ha ez a szerződés teljesítéséhez elengedhetetlen (pl. posta, futárszolgálat). Munkatársaink, partnereink és szolgáltatóink titoktartási kötelezettséggel tartoznak felénk.
Az adatkezelésre vonatkozó Önt érintő irányelveinket az Adatvédelmi és Adatkezelési Szabályzatunkban olvashatja el az alábbi linken.